Správné hubnutí


V současnosti je obezita jedním z největších zdravotních problémů západní civilizace. Stále více a více lidí nemá jenom lehkou nadváhu, ale začíná být právě obézní, což s sebou nese celou řadu zdravotních komplikací. Staticky je dáno, že lidé, kteří jsou prostorově výraznější, než jejich hubenější protějšky mají daleko vyšší sklon k duševním poruchám typu deprese nebo úzkosti. Je to dáno hlavně kultem módních časopisů. Estetické vlastnosti však nejsou jediným problémem. Obezita se váže s celou řadou fyzických onemocnění v čele s cukrovkou, která může mít velice zlý průběh. Je tedy více něž vhodné se těmto potížím snažit maximálně vyhnout.

Cvičení je při hubnutí důležité

Pokud si nejste jisti, jestli máte nebo nemáte více kilogramů, než byste měli mít, zkuste takzvanou BMI kalkulačku, díky které zjistíte nejen to, že jestli byste měli zhubnout, ale také kolik. Ne vždy totiž mírné bříško může znamenat problém.

Jak z toho?

Dejme tomu, že dle BMI máte již nadváhu. Jak se ale z toho dostat? Předně, zapomeňte na články ve společenských časopisech, které nabízejí stoprocentní super řešení, jak zhubnout hned a bezbolestně. Za jistých okolností se samozřejmě můžete dostat na správnou váhu velice rychle, ale takového výsledku dosáhnete jen a pouze špatnou životosprávou. To znamená, že možná uberete značné množství kilogramů na vodě, respektive na svalech, ale to vy nechcete. Potřebujete se zbavit hlavně tukových buněk, a to žel rychle nejde.

Zdravá strava je základ

Sport a jídelníček

Základem je změna jídelníčku. Zapomeňte, že se budete každý den živit sladkostmi a tučným jídlem. Občas si nějakou tu drobnou laskominu budete moci dopřát, ale to opravdu jen jednou za týden. Jezte kvalitně a hlavně pravidelně. Optimálně je rozdělit si porce tak, abyste se dobře najedli 6x denně. Také se musíte začít více hýbat. Ideální je sednout na kolo, rotoped nebo začít běhat. Klidně můžete i posilovat, ale to příliš nepřehánějte. Alespoň ne ze začátku.