Malá semínka mají obrovskou moc

Před několika lety tyto semínka skoro nikdy neznal. Nebo alespoň většina národa. Spíš byla známá podle názvu celé rostlinky, která se jmenuje Šalvěj hispánská. Je možné, že ani dnes uživatelé nevědí, co vlastně tak chutného pojídají, kromě toho, že se jedná o superpotravinu. Chia semínka se stala velmi oblíbenou pochoutkou, ale nejen to, ukrývají v sobě podstatně víc, než si jen člověk může domyslet. Již jen jejich proměna je v podstatě zázrak. Dokážou natáhnout tekutinu a to tak, že svůj objem zvětší klidně až na desetinásobek. To ale není vše. Vytvoří jakýsi hutný a hustý gel, který má neuvěřitelný efekt při trávení. Jsou skvělou součástí při držení redukční diety a navíc i tělu přinesou potřebné vitamíny, tolik žádané bílkoviny a mnohé další.

chia semínka

  • mají poměrně vysoký obsah nejen bílkovin, ale i vlákniny
  • je v nich vápník, železo, mangan, fosfor a zinek
  • vitamíny mají zde své zástupce ze skupiny B, A, C a E
  • nenasycené mastné omega 3 kyseliny, které jsou tělo skvělým antioxidantem, jsou také jejich součástí

Kde se dají využít?
Tak především v kuchyni, ale na druhou stranu je jejich využití skutečně široké, a navíc jako bonus je i příprava velmi snadná, což vždycky potěší. Dokonce se dají pojídat i nenamočená, protože nejsou příliš tvrdá. Ale nejvíce se podávají v jogurtech, přidávají do nápojů, koktejlů, smoothie, vaří se z nich pudink nebo se dají využít i do různých kaší. Neztratí svoje kouzlo ani v pomazánkách, na dezertech, ale dají se přidat i k těstu. Pak takové chia muffínky jsou naprosto skvělé a odlišné svojí chutí od běžných. Navíc jsou ideálním pomocníkem vůči stresu, únavě a depresích.

smoothie

Náročný den? Což takhle si dát super nápoj
Suroviny:
250 ml vody
2 lžičky semínek
citron
kdo sladí tak si přidá med, cukr, sladidlo podle chuti

Příprava je celkem jednoduchá všechny tyto suroviny smícháme dohromady a necháme tak 15 – 20 minut odstát. Kdo má k dispozici mátu, tak se rozhodně nemusí bát ji přidat. Tak a hotovo. Jen konzumace chia semínek by měla být omezena na 2 polévkové lžíce denně.

Ohodnoťte příspěvek