Mít internetové stránky s kvalitním obsahem je základ. Hned za tímto samozřejmým požadavkem je problematika jejich grafického zpracování a uživatelské přívětivosti. Vzrůstá počet variant zařízení, na kterých si chceme webové stránky prohlížet. Už to nejsou jen klasické monitory s víceméně podobnou úhlopříčkou a se stejným poloměrem stran (4:3). Tyto většinou nahradily monitory širokoúhlé (i když: i v dnešní době jsou uživatelé zachovávající věrnost starému televiznímu formátu).
Kromě monitorů se však objevilo na trhu velké množství dalších zařízení, na který lze webové stránky zobrazit. Jsou to tablety, mobilní telefony, velké televizory, notebooky různých velikostí a různého rozlišení displeje. A na všech si chceme webové stránky prohlížet a požadujeme, aby prohlížení bylo snadné, pohodlné a dalo se s nimi dobře pracovat.
Responzivní webové stránky
Responzivní web je takový, kde se celkové zobrazení a zobrazený obsah přizpůsobí a optimalizuje podle zařízení, na kterém je prohlížen. Znamená to, že pokud si stránku otevřeme na velkém monitoru, vidíme informací uspořádány jinak, v jiném rozvržení, často s větším množstvím informací a grafiky, než na malém displeji mobilního telefonu.
Na velkém displeji o tom, jestli se nám bude stránka sympatická, často rozhoduje, kromě obsahu, i to, jak se nám informace, texty, grafika, obrázky a videa rozmístí na ploše monitoru. Na mobilním telefonu naopak především potřebujeme, aby byly čitelné a přehledně zobrazené základní informace. V případě tabletů je to něco mezi, většinou nepotřebujeme stejně plnohodnotné zobrazení jako na velkém monitoru (tablet často nemá ani natolik výkonnou grafiku aby tento úkol zvládl), ale strohé informace určené pro malý displej mobilních telefonů by nás rovněž neuspokojily. Responzivní weby tyto, často lehce protichůdné, požadavky hravě zvládají. A dnes již prakticky všechny nově vznikající webové stránky tuto vlastnost, responzibilitu, mají.